شیب بندی استخر
شیب بندی استخر

شیب بندی استخر

۱۶, آذر ۱۳۹۴ اخبار اخبار شرکت اخبار علمی مقالات آموزشی مهدی شیدایی

شیب بندی استخر

مشاوره رایگان

 

در ساخت استخر باید توجه داشت كه شیب بندی استخر به گونه ای تنظیم گردد كه آب درون استخر هنگام تخلیه به یك نقطه در كف استخر هدایت شود .

عدم رعایت این نكته میتواند موجب خسارات ناشی از تخلیه ناكافی آب استخر گردد . یكی از بزرگترین مشكلات عدم تخلیه آب باران و برف در فصل یخ بندان می باشد .

در صورتی كه شیب بندی مناسب برای كف استخر در نظر گرفته نشده باشد آب برف و باران در طول فصل زمستان در كف استخر باقی مانده و طی سیكل های متناوب برودتی منجمد میشود و عملا كارائی سیستم عایق كاری استخر را مختل می سازد .

شیب بندی استخر


مشاوره رایگان

یكی دیگر از معضلات عدم تخلیه آب استخر ، به جا ماندن رسوبات و جلبك های معلق در كف استخر می باشد . این رسوبات كه حاوی مواد قلیایی و اسیدی می باشند به مرور زمان در بافت رنگ استخرنفوذ كرده و پس از مدتی مشاهده خواهد شد كه رنگ استخری دچار پوسته و تبله می شود .

شیب بندی استخر


عدم توجه به شیب بندی استخر در شرایط فنی حاد نیز منجر به شكست كل سازه هیدرولیكی و تنش های متناوب سازه هیدرولیكی شود . نفوذ آب به علت تخلخل سیستم آب بندی استخر به درون دیواره هل و كف استخر منجر به آسیب دیدگی آرماتورهای درون بتن شده و عمل اكسیداسیون بسیار سریعی انجام خواهد گرفت كه در سریع ترین زمان باعث جداسازی آرماتور از بتن خواهد گردید و شدیدا سلامت سازه هیدرولیكی را با مخاطره مواجه میسازد .

سیستم آب بندی استخر عملا در مقابل تنش های شدید كه منجر به شكست اساسی سازه استخر شود مقاومت ننموده و نهایتا هزینه های گزافی برای بازسازی استخر و تعمیرات ضمنی آن بوجود خواهد آمد . شیب بندی استخر یكی از مراحل مهم در ساخت استخر می باشد كه می توان با رعایت اصول فنی و استفاده از متریال های مناسب از بروز مشكلات بعدی جلوگیری بعمل آورد .

شیب بندی استخر

مقالات مرتبط

تام صنعت