تعریف سناریو در خانه هوشمند ovio

تعریف سناریو در خانه هوشمند ovio

۲۵, آبان ۱۳۹۵ اخبار اخبار شرکت اخبار علمی مقالات آموزشی مهدی شیدایی

تعریف سناریو در خانه هوشمند

مشاوره رایگان

حتما در پروژه های هوشمند سازی کلمه سناریو را شنيديه ايد.

در یک خانه هوشمند به مجموعه فراميني که بصورت همزمان اجرا میشوند سناریو گفته میشود. فرض کنید در خانه از روی کلید هوشمند یا تاچ پنل دیواری یا حتی از روی موبایل خود سناریوی آرام بخش را فعال کنید. در این زمان برای مثال نور خانه گرفته شده چراغ ها دیم میشوند نور به ۳۰ درصد خواهد رسید نور مخفی ها به رنگ های آرام بخش که شما مایلید تغییر رنگ داده پرده برقی ها بسته شده و یک موزیک لایت از سیستم صوتی خانه پخش می شود. تمام این ها فقط به صورت فشردن یک کلید اتوماتیک انجام خواهد شد. در یک خانه هوشمند با توجه به درخواست صاحب خانه میتوان چندین سناریو نظیر:

  • سناریو ورود به منزل
  • سناریو خروج از منزل
  • سناریو خواب
  • سناریو صبح (بيداري)
  • سناریو آرام بخش
  • سناریو جشن
    و هر سناریویی که خاص شما کاربر عزیز باشد یا هر آنچه که شما دوست دارید اجرا شود.

 

ss17


چند مورد از اين رفتارها را در قالب سناريوهاي زير مشاهده مينمايید:

پردههاي برقي با طلوع وغروب خورشید، به طور اتوماتیك باز و بسته ميشوند. و يا فراتر از آن، براي زمانهاي مختلف سال، پرده ها را برنامه ريزي ميكنید تا از آفتاب داغ تابستان در امان بوده در حاليكه از گرماي دل انگیز خورشید در زمستان حداكثر استفاده را ميبريد.
زمانیكه در حال خروج از منزل هستید با فشردن يك دكمه، سیستم امنیتي فعال، لامپهاي مورد نظر خاموش، سیستم تنظیم دما، خاموش و ديگر تجهیزات برق مانند اتو، بخاري برقي، تلويزيون و … خاموش ميگردد. بنابراين لازم نیست در زمان خروج از منزل از چك لیست طولاني خود براي اطمینان از قسمت هاي مختلف استفاده كنید.
زمان ورود شما به اتاق ها، چراغ ها به آرامي روشن و در هنگام خروج با كمي تأخیر خاموش ميشوند.
هنگام بیدار شدن به جاي استفاده از ساعت هاي زنگ دار آزار دهنده، با صداي موسیقي مورد علاقه تان و با افزايش تدريجي دماي محیط و نور لامپ ها و نیز بالارفتن تدريجي پرده ها از خواب بیدار مي شويد.
يك ريموت زيبا جايگزين ريموتهاي متعدد موجود در سینماي خانگي ميگردد.
از راه دور همه امكانات و تجهیزات موجود در منزلتان را مديريت وكنترل خواهید نمود. براي مثال زمانیكه ساكنین خانه هوشمند در تعطیلات هستند، ميتوانند به وسیله اينترنت يا تلفن وضعیت امنیتي منزل خود را كنترل نموده، دزدگیر را فعال و يا غیر فعال كنند، تجهیزات برقي راخاموش يا روشن كنند، وضعیت روشنايي منزل را تغییر دهند، سینماي خانگي خود را برنامه ريزي كنند و هزاران امكان و قابلیت ديگر. زمانیكه همه تجهیزات منزل شما را به يك زبان مشترك برسانیم، گام اول برداشته شده است. بعد از آن شما ميتوانید سناريوهاي متعدد (كه اسم آن را رفتار هوشمند ميگذاريم)را براي منزل خود طراحي و تعريف كنید. رفتارهايي كه شما را شگفت زده خواهند نمود و باور نخواهید كرد از تجهیزاتي كه همواره استفاده نموده ايد چه قابلیت هايي متصور است.
و ما محصولات OVIO را به نمایندگی تام صنعت به شما معرفی می کنیم.

مقالات مرتبط

تام صنعت