رنگ استخر و موارد اجرایی
رنگ استخر

رنگ استخر و موارد اجرایی

۱۵, آذر ۱۳۹۴ اخبار شرکت مقالات آموزشی مهدی شیدایی

موارد مهم در اجرای رنگ آمیزی استخر

مشاوره رایگان

 

استفاده از رنگ استخری به عنوان پوشش دكوراتیو استخر امری عمومی و اقتصادی ترین روش آب بندی استخر میباشد .

انتخاب رنگ استخری مناسب با پایه شیمیایی همگن با زیرکار استخر بسیار حائز اهمیت است با توجه به لایه سیمانی در ساخت استخر بعنوان آخرین لایه پوشش سخت كاری استخر ، میتوان از انواع رنگ های استخری استفاده نمود 

رنگ استخر


در استخر فایبرگلاس و استخر های فلزی و استخر های چوبی هر كدام به نوبه خود از همان متریال برای رنگ استخری استفاده میشود .

روش استفاده از رنگ های استخری بسیار آسان و سریع بوده و در صورتیکه عملیات رنگ آمیزی با دقت انجام پذیرد میتوان ازآب بندی استخرتوسط رنگ استخری اطمینان حاصل نمود در صورتی كه استخر قبلا رنگ شده باشد باید توجه داشت قبل از اعمال رنگ جدید پایه شیمیائی رنگ قبلی بررسی گردیده و علت استهلاك آن مشخص شود .

قبل از اجرای رنگ جدید تا حد امكان  تمام رنگ های قبلی و نواحی پوسته شده و سست باید جداسازی شود و تمامی قطعات آسیب دیده استخر با چسب آب بندی استخر ترمیم شود .

در صورت وجود جلبك و رسوبات ناشی از راکد بودن آب استخر ، باید پاكسازی شود و با اسید های مخصوص نسبت به شستشوی كامل استخر اقدام گردد در صورت وجود ترك های احتمالی و تبله نمودن سیمان میتوان از مواد مخصوص ترمیم استخر استفاده نمود .

باید توجه داشت هنگام اجرای رنگ استخر باید استخر در خشك ترین حالت ممكن بوده و شرایط جوی و محیطی و دمای زیرآیند استخر برای عملیات رنگ آمیزی قبلا پیش بینی شده باشد .

در اعمال برخی از اقسام رنگ استخر نیازی به خشك بودن كامل سیمان وجود ندارد و میتوان رنگ استخر را در حالت نم دار استخر اجرا نمود با توجه به روش رنگ آمیزی استخر و سلیقه ابزار مورد استفاده از جمله پمپ كمپرسور و غلطك و قلم مو میتوان رنگ استخر مناسب این ابزار را انتخاب نمود .

رنگ استخر

حائز اهمیت است بهترین روش اجرای رنگ استخر استفاده از قلم مو بوده و به تجربه ثابت گردیده است كه رنگ‌آمیزی توسط قلم مو بهترین نتیجه ممكن را در پی خواهد داشت .

در اجرای آب بندی اسخر با رنگ استخری میتوان ا انواع توری فایبرگلاس جهت تقویت لایه رنگ استخر استفاده نمود مهمترین عامل تخریب رنگ استخر معمولا وجود غبار و نم و رطوبت زیر كار میباشد .

با توجه به وجود رطوبت در بافت سیمانی و نشتی آب استخر ، آب در بافت زیرین رنگ وارد شده و در انتها به صورت بخار میل به خروج از بافت سیمانی را دارد كه همراه با فشار بالا موجب بلند شدن و پوسته شدن رنگ استخری خواهد شد .

غبار موجود روی زیرکار نیز یكی از عوامل جداسازی و تبله شدن رنگ استخری میباشد غبار روی سطح باعث ایجاد لایه نازكی می گردد كه اجازه چسبندگی كامل رنگ را به زیرکار نمیدهد و در طی زمان كوتاهی موجب تبله شدن رنگ میگردد .

رنگ استخر


مهمترین و موثرترین عامل پوسته شدن رنگ استخری وجود آب و رطوبت پشت سازه استخر میباشد هنگام ساخت استخر اگر اجرای عایق رطوبتی استخردر قسمت بیرونی سازه مورد توجه قرار نگیرد آب با فشار منفی بالا میل به نفوذ به داخل استخر را می نماید كه همراه با آن رنگ را از روی سطح سیمانی جدا نموده و به صورت حباب و تبله و تغییر رنگ مشاهده میشود عموما در تمام مراحل ساخت استخر باید توجه ویژه ای به اجرای عایق رطوبتی استخر گردد تا از حیث اجرای رنگ استخری بتوان بهترین نتیجه را كسب نمود .

در انتخاب رنگ استخر باید توجه نمود كه انتظارات فنی از رنگ استخر پیش بینی شود مقدار فشار هیدرواستاتیك ، شرایط یخبندان و سیكل های متناوب برودتی و حرارتی ، نشت سازه ، تنش سازه ، عمر سازه ، شرایط فیزیكی و مكانیكی سازه و سایر فاكتور های مهمی كه در یك سازه هیدرولیكی وجود دارد نیازمند انتخاب دقیق برای استفاده از یك نوع رنگ استخری مخصوص همان استخر خواهد بود .

برای كسب اطلاعات بیشتر و انتخاب رنگ استخر مناسب با كارشناسان این شركت تماس بگیرید .

مشاوره رایگان

 

مقالات مرتبط

تام صنعت